Het betonwerk van de nieuwe Ramspolbrug gaat in rap tempo door en het einde van het betonwerk begint langzaam in zicht te komen. Met het remmingswerk is gestart en zelfs de eerste asfaltlaag zit op de brug.
In week 26 heeft VSF het eerste deel van het nieuwe remmingwerk ter bescherming van de naastliggende balgstuw bij de nieuwe Ramspolbrug geplaatst. De engineering en productie voor dit deel en de delen rondom de nieuwe pijlers is bij VSF in eigen huis uitgevoerd. De montage is uitgevoerd in een stremming van het Ramsdiep voor het monteren van de liggers van de brug. In verband met de beperkte beschikbare tijd is het remmingwerk in 1 deel gemaakt en geplaatst. Deze woog ca. 125 ton en had een lengte van ca. 40 meter. De palen onder het remmingwerk moesten vanwege de naastliggende balgstuw trillingsvrij worden aangebracht.
Ook deze week heeft Infrateam N50 de nieuwe Ramspolbrug voorzien van de eerste asfaltlagen. Op de eerste 300 meter over de volledige breedte van de brug zijn de onderlagen aangebracht. Dit was geen eenvoudige klus. In de eerste plaats is een toog in de liggers aanwezig. Er is op de liggers geen druklaag gestort, zodat de dwarshelling ook gecorrigeerd moest worden. Begin oktober wordt de deklaag op de nieuwe Ramspolbrug aangebracht.